Denna sida är en annonsbilaga med nyheter för investeraren från Laika Consulting.

David Phillips Sveriges ledande export inom presentationsteknik.

Publicerad 2 nov 2015

Laika tränar börsbolag i presentationsteknik

Effektiv presentationsteknik Laika Consulting har startat ett samarbete med Sveriges främsta expert inom presentationsteknik, David Phillips.
– Företagsledare måste bli bättre på att kommunicera ut sitt budskap till kapitalmarknaden. Vi står för IR-kunskapen och David Phillips för den retoriska kompetensen, säger Ingmar Rentzhog, vd på Laika Consulting.

David Phillips arbetar med presentationsteknik sedan många år. Under åren har han bland annat arbetat med många börsnoterade bolag, till exempel alla storbanker, Volvo, Sandvik, Spotify och många av Sveriges ledande politiker och ministrar. 


– Det spelar ingen roll hur bra affärsmodell ett företag har om chefernas förmåga att kommunicera är dålig. Då kommer budskapet att drunkna i mängden, säger David Phillips. 


Laika Consulting har lång erfarenhet av finansiell kommunikation. Bolaget arbetar som strategiskt IR-partner till ett flertal noterade bolag, vilket inkluderar tjänster som exempelvis strategi, kapitalanskaffning och kommunikation till kapitalmarknaden. 


– Vi vet att bolag som även behärskar konsten att kommunicera muntligt vinner på det. Men fortfarande har många mycket att lära om både IR och hur man presenterar sitt företag inför en publik. Just därför lanserar vi det här samarbetet, säger Ingmar Rentzhog. 


I utbildningarna som Laika Consulting erbjuder kombineras bolagets kunskaper inom IR med retorik. Fokus ligger på att hjälpa bolag nå ut med sitt budskap till investerare och andra som följer bolaget. I kursen får deltagarna konkreta förslag på hur de kan bli bättre talare. Utbildningarna anordnas under antingen en halv- eller heldag. 


– Utbildningen är praktiskt orienterad. Vi går igenom vad som är viktigt och hur det ska kommuniceras. Med relativt enkla retoriska grepp går det att få ett stort genomslag, säger Ingmar Rentzhog. 


Death by PowerPoint

PowerPoint är ett populärt verktyg bland företagsledare. Fel hanterat så dödar PowerPoint en presentation. Death by PowerPoint är också titeln på ett av David Phillips föredrag som du kan se här:



– Ett vanligt misstag är att tro att PowerPointen är själva presentationen när det är talaren som är det. Än värre blir det om man har 40 bilder med text. Det är som om en bilförsäljare inte visar bilen utan bara bruksanvisningen, säger David Phillips. 


David Phillips ger tre tips på vägen mot en bra presentation. För det första, spika inledningen eftersom den är avgörande för resten av presentationen. För det andra, tro på dig själv och visa stolthet, annars kommer ingen annan att göra det. Det tredje tipset handlar om att anpassa budskapet:


– En presentation ska fokusera på det som är relevant för åhörarna, inte tvärt om. Just därför måste budskapet anpassas efter vilka man pratar inför, säger David Phillips och lägger till:


Att en stark utstrålning fyller sin funktion är en annan viktig faktor. 


– Det är viktigt att den som håller en presentation har stark självkänsla och ett gott självförtroende. Det smittar av sig och bidrar till att budskapet verkligen går hem, avslutar David Phillips.


  • Fakta: Effektiv presentationsteknik

  • Laika Consulting erbjuder i samarbete med David Phillips utbildning i presentationsteknik. Utbildningen anordnas antingen under en hel- eller halvdag. Presentationer som ett bolag redan har genomfört och som har filmats kan även skickas till Laika för en analys och genomgång där det ges råd om förbättringsåtgärder.

  • Vill du veta mer om Laika Consultings erbjudande inom presentationsteknik? Vänligen fyll i dina uppgifter nedan.



Denna artikel är information från Laika Consultings kund. Artiklar i Investerarbrevet skall tolkas som marknadsföring. Alla investeringar innebär risk och satsat kapital kan helt gå förlorat i värde.

Prenumerera på Investerarbrevet:

Som prenumerant får du varje månad Investerarbrevet samt inbjudningar till våra event och erbjudanden från våra samarbetspartners. Investerarbrevet produceras av Laika Consulting.  Läs om hur Laika Consulting behandlar  personuppgifter här!

Fyll i din e-post nedan

MEDVERKA - Varje månad har vi över 100 000 läsare bestående av institutionella placerare, större investerare och småsparare.

Vill du synas i investerarbrevet? 

Vill du medverka kontakta noel.larsson@laika.se

NYHETSBREV

Prenumerera på Investerarbrevet

Investerarbrevet kommer ut en gång i månaden och varje nummer är fullmatat med placeringstips. Vi skriver om fonder, emissioner och annan information som investeraren har nytta av.

INVESTERARBREVET PRODUCERAS AV 

Laika Consulting AB

Huvudkontor:  Birger Jarlsgatan 41A   ·   111 45 Stockholm 

Telefon: 08 - 440 82 40     E-post: info@laika.se

© Copyright 2019 Laika Consulting    Om cookies    Sitemap

Följ oss gärna på sociala medier

INFORMATION

Investerarbrevet är ett nyhetsbrev som produceras av Laika Consulting AB, ett kommunikations- och marknadsföringsföretag inom finansbranschen som riktar sig mot individer, organisationer och företag. Laika tillhandahåller ingen egen investeringsrådgivning till kunder och mottager och förmedlar inga investeringsorder. Laika fungerar istället som en länk och förmedlare av kundkontakter mellan individer, organisationer och företag som vill investera i värdepapper och de bolag som tillhandahåller värdepapper. Artiklar i Investerarbrevet skall tolkas som marknadsföring. Alla investeringar innebär risk och satsat kapital kan helt gå förlorat i värde. För närmare information om Laika och vår verksamhet vänligen besök vår hemsida www.laika.se. Läs om hur Laika Consulting behandlar personuppgifter här.